vrijdag 2 juli 2010

Bananenbrood en Uienbrood

Mijn oogst van vanavond: een bananenbrood en een uienbrood. Mmmmm. Het ruikt ZO LEKKER hier. Het moet nog afkoelen....

Bananenbrood maak ik elke week. Op zaterdag koop ik op de markt een tas overrijpe bananen voor een euro. Ik kan wel drie zakken kopen want we eten Heel Veel bananen. In smoothies. Je kunt er lekker ijs van maken. En dan nog brood.

Dit brood is heerlijk. Het recept is van Janneke Vreugdenhil en het staat op de site van het Voedingscentrum.
Ik doe er iets meer honing en olie in dan hier staat aangegeven. In dit brood zitten gepelde hennepzaadjes, goed voor je omega 3, en cacao nibs, dat zijn stukjes cacaoboon. Op zichzelf niet zo lekker om te eten, maar in dit brood erg lekker. De nibs zitten vol met mineralen, ze zijn heel gezond voor je!

Olijvenbrood maak ik elke week. Dit keer is het een uienbrood geworden, met zwarte taggia olijven en knoflook met rozemarijn. Het deeg is van 250 gr boekweit, 100 gr teff en 150 gr havervlokken. Ik ben erg benieuwd!

2 opmerkingen:

  1. Hallo!
    Heb zojuist je blog helemaal gelezen. Je schrijft leuk, interessant, inspirerend. Ik heb al een aantal recepten gekopieerd om binnenkort zelf uit te proberen!
    En zal je zeker blijven volgen.
    Groetjes, Mirjam
    http://home.versatel.nl/mirjam.holleman

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh wat leuk! Dankjewel! Ik ga gelijk nog een recept erop zetten voor je :D

    BeantwoordenVerwijderen