donderdag 12 augustus 2010

Glutenvrij?


We hebben vakantie. Het is heerlijk! We zijn twee weken naar Bergen aan Zee geweest en het was super, ondanks de Hollandse Zomer. We zijn blij, bruin en relaxed. We gingen ook lekker uit eten. En ik ben zoooooo blij dat we geen allergie voor gluten hebben....

Ik vertelde het als we gingen bestellen. We eten glutenvrij. En dan noemde ik op wat we wilden hebben. In restaurant #1 waren ze heel alert en wisten ze dat de patat niet glutenvrij was, wat in ons geval gelukkig niet uitmaakte.

In restaurant #2 hetzelfde verhaal. We voelden ons in goede handen. Maar toen ik vroeg of de sojasaus bij mijn sashimi (rauwe vis, heel lekker) ook glutenvrij was... moest de serveerster dat even vragen bij de chef... eerst kreeg ik een goedkeurend knikje en een hap later een rood hoofd. Alles moest terug. Ook het voorgerecht (dat ik dus al op had) en de half opgegeten salade van mijn man. Alle gerechten bleken gemaakt met Kikkoman sojasaus. Niet glutenvrij. We kregen excuses en nieuwe gerechten.

Maar met dit verhaal in mijn achterhoofd, (waar de GlutenFreeGirl drie dagen ziek is na het eten van sojasaus) was ik zo enorm blij dat we alleen maar overgevoelig zijn voor gluten. Het is voor ons maar tijdelijk. Het is bij ons niet zo erg. Wat een geluk hebben we!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten