maandag 3 januari 2011

Koken met restjes. Viskoekjes.



Viskoekjes. Ik probeer ze regelmatig te maken. Mijn man houdt niet zo van vis, maar wel van viskoekjes. Dit is een recept uit de Allerhande van december, dat ik een beetje heb aangepast. Koken met restjes. Voor als je net te weinig vis hebt om zo te eten en net te weinig aardappelen. Combineren dus!
Ik vond de koekjes heel erg lekker en mijn man proefte er net niet teveel vis in. Een aanrader dus.

300 gram kruimige aardappelen, gekookt (restje van gister)
200 gram zalm uit de vriezer
1 eetlepel tapenade met zongedroogde tomaten
1/2 plantje bieslook
een handje doperwtjes uit de vriezer
paneermeel

Stamp de aardappelen en de zalm door elkaar. Roer de tapenade erdoor en de bieslook. Breng op smaak met peper en zout. Haal door de paneermeel. Bak in 8 minuten.

Ik maakte er een sausje bij van 3 eetlepels bruno fischer mayo en een eetlepel mosterd met pitjes. Lekker pittig! We aten het met broccoli.

2 opmerkingen:

  1. MMMMMMMMM,..je viskoekjes zien er héérlijk uit, Belinda!

    Gebruik jij ook, gluten vrij paneermeel? Ik gebruik Schär!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb hier polenta gebruikt als paneermeel. Ik heb ook 'echt' paneermeel gehad, die van Ellen's allergy friendly (Dat zit oranje pakken, koop ik bij de Tuinen).

    BeantwoordenVerwijderen