woensdag 9 februari 2011

Met de seizoenen

Ik wil eten met de seizoenen. Soms vind ik dat lastig. Dan weet ik geen enkel recept te verzinnen met knollen en wortels. Het is leuk om je dan te laten inspireren. Buddhamum glutenfree heeft een groentenpakket, eet glutenvrij en vegetarisch. Daar kon ik wel wat mee. Dus heb ik vorige week met recepten van haar blog een boodschappenlijstje gemaakt. We aten gepofte bietjes, knolselderijsoep, cottage pie en hebben nog een pompoenpasta voor de boeg.

Ik had nog best veel 'saus/bouillon' over van de roti die ik de maand ervoor had gemaakt. Weet je wel, dat wat overblijft als je al het lekkers eruit hebt gegeten. Die had ik in januari-stijl ingevroren. Dus dit keer weer met restjes gekookt. Daar maakte ik dus een soort van Knolselderij-preisoep van.



In dit pannetje zit een fijngesneden ui, een knolselderij in blokjes en een prei in ringen. Even aanbakken, een liter bouillon erbij en een half uur laten pruttelen...



Als alles gaar is de staafmixer erdoor. En toen hadden wij heerlijke knolselderij- garam-massala-kippebouillon-preisoep. Mjam!

1 opmerking:

  1. MMMMMMMMM,..Ik kook enkel volgens de seizoenen hier & op mijn blog.
    Je leert creatief omgaan met bvb. één en dezelfde groente. Zo kan ik nu al pastinaak op 5 verschillendemanieren klaar maken & kan ik al zo'n 15 recepten verzinnen.

    Doe zo voort want deze soep van onze food blog vriendin is erg lekker want ik heb het al gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen