dinsdag 8 februari 2011

Groene Prut

Soms gooi ik gewoon maar iets bij elkaar voor het avondeten. Ik doe voor een week boodschappen, en aan het eind van de week komt het voor dat ik niet goed heb gepland. Dan is er geen vlees meer. Of geen groente. Mijn vriezer biedt dan meestal uitkomst. Nu hadden we pasta met doperwtjes en witte bonen en chipolata worstjes. Best lekker. Er was wat van de doperwtjes en witten bonen over. Zonde om weg te gooien. Omdat het januari-restjesmaand was heb ik het dan ook maar hergebruikt. Het werd Groene Prut.



In mijn onmisbare hakker gooide ik de erwten, bonen, wat knoflook, olie, tahin, verse koriander en zout door elkaar. En hakken maar.



Dat kan mijn Braun Staafmixer aan. Dit is lange tijd het enige keukenapparaat geweest dat ik had, op een waterkoker na. Er volgde een koffiezetapparaat, een sapcentrifuge, een blender en vorig jaar ook een grote keukenmachine (het is gezellig druk op het aanrecht). Maar deze is echt zo vaak gebruikt. Babyprutjes, smeerseltjes voor op brood, guacamole, al die kleine dingen gaan zo goed. Ui gewoon in tweeën, hele slierten verse kruiden, zo makkelijk.



Dit groene prutje ging mee naar mijn werk. Heel goed te eten :)

1 opmerking:

  1. Ik doe dat ook vaak zoals jij dat doet. Ik vind het juist tof , het is zo dat er vaak lekkere recepten ontstaan.

    Deze dip zier er heerlik & gezond uit!

    BeantwoordenVerwijderen