dinsdag 22 februari 2011

Boekweit Muesli



Ik heb anderhalf jaar geleden een workshop kiemen gevolgd bij Gaja Beukers. Ze is inspirerend. Hoewel wij niet echt rauw eten, denk ik er regelmatig aan en we voegen steeds meer voeding met levenskracht toe aan ons menu.
Ze gaf de workshop aan de hand van een super lekker gerecht Boekweit muesli met kokos yoghurt. Van mij mag overal kokos door of over zitten. Net als knoflook. En chocolade. Maar niet alles tegelijk alsjeblieft :)



Sinds een paar maanden eet ik weer muesli als ontbijt. De meeste kant en klare mixen vind ik erg zoet en/of duur. Ik maak het zelf. Soms haver crunchy met rozijnen en meer lekkers. Maar vorige week maakte ik de boekweit muesli van Gaja.



Boekweit muesli:
Licht verteerbaar en boordevol enzymen door de gekiemde boekweit.

500 gram boekweit korrels van de natuurwinkel
1 tl kokosolie
1 el agavenectar
1 tl kaneelpoeder
1 vanillestokje
snufje zeezout
1 tl maca
1 tl mesquite

Laat de boekweit een nachtje in water staan. Dan goed uit laten lekken en omspoelen. Ongeveer 4 uur laten drogen in de dehydrator. Daarna is het klaar om verder te verwerken.
Doe de boekweit in een grote kom. Meng hier de kruiden doorheen, dan de kokosolie.

Ik eet het met vanille rijstemelk. Maar het is het allerlekkerst met Gaja's kokosyoghurt...

Kokosyoghurt

1 kopje kokosrasp
1/2 kopje cashewnoten, een nachtje geweekt
3 el olijfolie
2 el citroensap
1 el citroenschil
1 el agavenectar
1/2 tl zeezout
1 dl water

Meng alles behalve het water in een blender tot een gladde saus. In een kom voorzichtig met water aanlengen tot je een yoghurt consistentie hebt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten