vrijdag 11 februari 2011

Nasi

Vorige week was het buddhamum-week. Ik kookte helemaal in het seizoen. Met kool en wortelen kun je ook iets lekkers maken. Ik maakte een kool-wortel roerbak met een onuitspreekbare naam. Ik serveerde het met nasi. En opeens deed die roerbak me denken aan atjar. Grappig! Ik heb er nog iets van over, dat ga ik aanmaken met azijn, en dan kijken of het atjarrig wordt.



Ik word steeds makkelijker met koken. De dag ervoor had ik rijst klaargemaakt, maar de meisjes hadden niet veel trek, dus ik had best veel over. Rijst met doperwtjes. Roerbakken met een pakje ham in blokjes erbij, preitje, nasikruiden, presto!



Hier kun je zien dat de meiden nog steeds geen trek in rijst hadden. Ze aten voornamelijk augurk met ketchup :)



Maar mijn bordje ziet er gezellig uit. Oh ja seroendeng erover. Met seroendeng is Alles Lekker!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten