donderdag 6 oktober 2011

Geroosterde Venkel



In het kader van het eliminatie dieet eet ik vrij vaak dezelfde groente, omdat ik maar heel langzaam nieuwe producten toevoeg. Venkel is een van die groentes. Ik at het gekookt, gestoomd, en gegrild. En ik moet zeggen, dat is geweldig. Het kost even, maar wel de lekkerste venkel die ik ooit heb gegeten.



We aten het met gierst en kipdijfilet. Gierst is een graan, en meestal gebruik ik gierstmeel om brood te bakken. Als bijgerecht is het lekker (niet zo lekker als rijst in kokosmelk natuurlijk). Maar de Venkel was vandaag in de hoofdrol!



Venkel uit de oven

Verwarm je oven voor op 175 graden. Snij de venkel in 4 stukken en elk stuk weer door de helft. Besprenkel met zout en olijfolie.
Nu heeft het wat tijd nodig. Ongeveer 45 minuten in de oven. Maar dan wordt het zacht en zoet en het blijft nog knapperig en mjam. Dit is de eenvoudige keuken dus. Lang leve eliminaties!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten