zaterdag 8 oktober 2011

Cake



Hoe maken we een fijne cake?

Men neme:
1 pak Koopmans Fijne Cake (suiker zit daar blijkbaar al bij in)
150 g roomboter of margarine
4 eieren (middelgroot)
50 ml (4 el) melk

Goed. En nu wil ik dus een cake bakken. Zonder Koopmans mix, want het moet glutenvrij. Zonder roomboter of margarine, want het moet caseinevrij. Zonder eieren, want het moet eivrij. Zonder melk, want het moet zuivelvrij. Sinds ik het eliminatiedieet doe, weet ik dat ik verkeerd op suiker reageer. Dus ook nog suikervrij.

Dus.

Cake zonder alles. Ik heb gezocht op Google. Ik heb gezocht in mijn kookboeken. Ik heb glutenvrije kookboeken, veganistische kookboeken, ja ook een glutenvrij veganistisch suikervrij kookboek, Babycakes. Maar daar staan ingredienten in die je alleen in Amerika kunt kopen.

Dus.

Ik ben NU cake aan het bakken. Cake zonder alles, bijna volledig geimproviseerd. Met hier en daar een beetje van. Mijn man zegt dat ik gewoon bananenbrood had moeten maken. Dat smaakt naar cake, zegt hij.

Dus.

In de ene cake (met kweeperen) ben ik volgens mij zelfs het bakpoeder vergeten. En er komt morgen verjaardagsvisite. Zucht. Toch maar om 8 uur opstaan. Tijd genoeg voor bananenbrood.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten