zondag 4 april 2010

Lekker makkelijk

Een handige tip voor als je vaak bonen eet. Of vaak op het laatste moment niet weet wat je met het avondeten gaat doen.
Vroeger, toen we nog bonen aten :) , deed ik lekker makkelijk.
Ik nam eens per twee maanden een heel pak bonen. En deed dat in een pannetje en liet dat lekker koken.

Op een gegeven moment is dat klaar. Na een uur of twee. En dan pakte ik eraf wat ik nodig had voor die dag....

En de rest deed ik in handige zakjes in de vriezer. In porties van 200 gram, dat is ongeveer de inhoud van een klein blikje. Dit zijn kidneybonen. Ik heb uit een pak bonen 1100 gram gekookte kidneybonen gehaald. Ik heb in de vriezer 3 zakjes van 200 en een klein zakje van 100 gram.
Als je ze plat bewaart, kun je de bonen liggend snel ontdooien. Een half uurtje ofzo. En dan kunnen ze door de sla. Of door de pasta. Of door de chili con carne. Lekker makkelijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten