donderdag 22 april 2010

Toetjes


Ik bak niet alleen brood, ik maak ook toetjes zelf. Met de juiste middelen is dat niet moeilijk.
Hierboven zie je een van mijn favorieten... Een trilpudding. Die maak ik met een halve liter vruchtensap, een stuk fruit en een zakje agar-agar. Tip: neem de kleine verpakkingen met poeder (drie zakjes van 5 gram in een verpakking), die werken heel goed. Ik dacht slim te zijn door een voordeelverpakking te kopen, maar die werkte niet. Ik had een vruchtenslijmsoep met stukjes. Vonden mijn kinderen ook lekker, maar toch...

Trilpudding:
0,5 l vruchtensap naar keuze
1 stuks fruit naar keuze
1 zakje agar-agar
Breng de vruchtensap aan de kook. Voeg de agar-agar toe. Laat even doorkoken. Snijd ondertussen het fruit in stukjes. Doe dit in een leuk vormpje. Ik heb hier mijn silicone mini-cake vormpjes gebruikt. Een grote puddingvorm kan ook. Laat afkoelen, zet minstens 2 uur in de koelkast. Klaar.

Het fruit dat je ziet op de plaatjes lijkt een beetje op kiwi. Ik weet niet wat het is. Ik kocht het bij de turk. Het was een roze vrucht, het leek een beetje op iets wat aan een palmboom zou kunnen hangen. Ik weet niet precies hoe ik het moet omschrijven, ik had een foto moeten maken :)
Mijn verbazing was groot toen ik de vrucht schilde. Er kwam wit vruchtvlees met pitjes uit vandaan. Ik vond het niet heel lekker. De meisjes gelukkig wel. Ze dachten dat het kiwi was. Ze zijn dol op kiwi.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten