donderdag 24 juni 2010

Stoer Sapje



Ik ben de gelukkige bezitter van een sapmachine. Op het blog Rauw in Amsterdam las ik een recept voor een lever boost. En omdat mijn lever wel wat liefde kan gebruiken, besloot ik het te maken, ondanks de heftige ingrediƫnten. Ik had niet alles in huis, maar het leven draait om improviseren, toch?

In mijn lieve Philips deed ik:
2 Wortels
2 Appels
ongeveer 8 cm Gember
1 Rode peper (zaadjes eruit gelaten :)
1 Restje sla
2 Stengels bleekselderij (restjes opmaken!)

IJsklontjes door de sap doen! Extra lekker.



Wow! Dit is nog eens een boost om wakker te worden. Ik hoop dat mijn lever er blij mee was. Ik ging tintelend de ochtend door.

Sommige mensen vinden het schoonmaken van de sapmachine veel werk. Ik ook :S maar Jason Vale, aka The Juicemaster heeft me belangrijke lessen geleerd in de instructie dvd die werd geleverd bij de machine. Les 1. Maak de machine schoon voordat je de sap opdrinkt. Les 2. Doe een composteerbaar zakje in de container van de machine zodat je de pulp daarin opvangt, scheelt veel werk met schoonmaken. En dat doe ik dus. Het helpt. Een beetje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten