maandag 8 maart 2010

Rauw toetje

Ik ben dol op toetjes. Maar toetjes zijn lastig te krijgen in de winkel zonder zuivel, soja, laat staan suiker. Dus als ik er tijd voor heb, maak ik zelf een toetje!
Zondag heb ik ijs gemaakt. Ik heb geen ijsmaker, dus ik heb het makkelijkste recept gekozen dat ik kon vinden... Van Ani Phyo uit het boek Ani's Raw Food Desserts.
Het is echt super lekker en super makkelijk. Ik gebruik ongeveer 400 gram rauwe (nachtje geweekte) cashewnoten, het sap van 8 limoentjes, wat agavesiroop en kokosolie. Dat is alles!







Helaas was mijn kokosolie op, dus ik heb het aangevuld met de lekkerste olijfolie van de wereld. Echt waar. Ik zou het zo uit een borrelglaasje kunnen drinken! Te koop bij www.olive-e-piu.de, een duitse webwinkel van vrienden van ons. Je proeft een kleine olijfoliesmaak aan het ijs, maar die stoort me niet. Ik vind het echt Heel Lekkere olie.







Maar goed. Alles even in de blender tot het een lekker smeuiig geheel wordt.


















En dan in de vriezer. Zie je dat ik ook vier kleine taartjes heb gemaakt? Die haal ik tijdens het koken uit de vriezer, dan zijn ze op temperatuur als we aan het toetje toe zijn. En dan: smullen!








1 opmerking:

  1. Bedankt voor het recept! Dat wordt een heel lekker toetje vanavond. Of morgen want ik moet nog wel even de ingrediƫnten kopen.
    De olijfolie ga ook bekijken op die webwinkel. Ik ben gek op olijfolie.

    BeantwoordenVerwijderen